måndag 24 mars 2014

Marie-clarie & Cosmopolitan Plåtningar "backstage"

Halå där, Tänkte dra en liten kort förklaring om mina jobb dagar i grekland. Första jobbet jag gjorde det var för Cosmopolitan, Vi tog oss från deras huvudkontor med husbil till vår "location" det är väldigt vanligt att inte fota i en studio utomlands.

Vi kommer fram till parkeringen bredvid flygplatsen, (Ikea) Låg precis bredvid också, Sätter igång med smink osv. Kläder ut för o fota, Det roliga med detta var att de var cirka 16 grader o mulet, Men vinden dem tunna kläderna o alla ombyten gör att kropps tempen går ner en aning, Så det ni utifrån inte vet är att jag var blå och lila om både händer fötter ben o armar. Det syns inte heller att jag skakar så jag gnisslar tänder. Nu låter det säkert som att det är jätte hemskt, det är det ju, Frysa på det där viset är fruktansvärt.

Men, nu är det så att det är så jävla kul rent ut sagt och se på plats hur bra allt blir trots at jag fryser som ett riktigt cp rent ut sagt. Att se o känna att jag presterar och bara gör mitt jobb och har alla roliga människor o jobba med o stylisten som hänger armarna om mig hela tiden och kramas för o värma mig. Det här jobbet har som alla andra jobb dåliga och bra sidor, men tror många av er tror att det ser ut som på tv, Vilket är fullkomligt skratt retande. Nej nej tänkt en gång till. Men jag ser det här jobbet som att vara "Polis" Den ena dagen är ALDRIG lik den andra. Man stöter hela tiden på nya människor, nya locations, nya kläder, nya idee´r. Att aldrig behöva göra saker om och om igen passar en adhd person som mig bra. (skämt o sido)

Marie-Claire plåtningen var fantastiskt, Men trot eller ej kallare en den första. Vi tog husbilen och åkte till vår location som den dagen var precis vid havet där dom stora kryssnings båtarna går ut till rhodos och Kreta osv. Jätte vackert och hur roliga kollegor o jobba med som helst, Och en liten rödhårig pojke som är med på vissa av bilderna. Vi båda får hår o smink o kläder ordnat. Och sedan var det bara o bege sig ut i den starka vinden utifrån havet och bita ihop, Jag bokstavligen höll på o bita av mig tungan några gånger på grund av kylan. Men här vände det!  Chaffören som körde husbilen såg hur mycket jag frös, så han satt igång husbilen o satt på full värme så det var cirka 30 grader i varje ombyte.. Det fick mig o sluta frysa nästan direkt för det värmde så inombords att han såg till att de andra fick svettas och jag hålla mig i lagom temp. Och det gav mig även power att fokusera bättre på resten av plåtningen. I slutet av plåtningen så tittade solen fram och jag hade precis tagit den sista bilden för dagen. Jag ställer mig i min med tagna filt, på baksidan av husbilen, tänder en cigg o står o tittar ut över havet medan dom andra packade ihop alla grejjer. Och då tänker jag, Vilket jobb det här egentligen är.. här står jag med ciggen i handen i grekland och har gjort ett så jävla bra jobb. Jag kände mig riktigt stolt över mig själv.

Mycket kortfattat men kanske kul o få se "bakom" bilderna för en gångs skull o kanske förstå att det inte är så jäkla lätt som dom flesta tror ;) Jajamen jag lider av dyselexi osv och jag stavar säker as fel osv, Men du fattade säkert allt endå trots några stavfel. Ha det

Inga kommentarer: