torsdag 12 augusti 2010

Kärleken

Är både god och ond, Man får ut lika mycket lycka som man får ut tårar. Man Mår som bäst och känner att livet leker, Man mår som sämst när det vänder och man känner att man håller på att förlora den man önskar sig som mest. Att behöva se personen man är tillsammans med må dåligt, Får en att må sämre själv. Finns massor med kärleken som är dåligt. Det finns massor med saker som är bra och som inte går att leva utan.

Att veta att personen man är tillsammans med är kär, och ser en på ett sånt sätt andra människor inte gör. Är lycklig över att man är två och man går igenom både storm och solsken tillsammans. Lyckan som kommer med kärleken är en lycka som inte kan beskrivas med ord. Men när det vänder, så är man bara helt tom på ord. Man skulle kunna springa genom eld och lågor för att få behålla det man håller kär. Finns mycket man kan göra med kärleken.

Men i slutändan av både skratt och gråt, Sitter man i varandras armar och ser på varandra som man gjorde den dagen man fann den man är tillsammans med. Finns alltid en tanke därbakom allt, Man ser det positiva i att faktisskt dela något med någon. Man är två, Inte bara en längre. Kärleken är något jag beundrar, Den har allting lika för lika, Inte mer eller mindre av något. Kärleken är bra, Och det är någonting med stor betydelse för mig.

Min kärlek, Som jag håller närmast hjärtat, Det är Jonas. Han får mig att le bara av att se på mig. Han får mig att känna mig full av glädje och han får mig att känna mig bra. Jag betyder något för honom. Han finns alltid för mig, Likaså jag för honom. Jag har alltid honom i mina tankar, Vad jag en gör. Det är min första kärlek. Och från min sida även min sista. Han är en väldigt speciell person, Och har även ett väldigt stort hjärta, Och vill inget ont. Aldrig. Han är unik. och mitt hjärta förblir hans.

Kärleken för mig, Det är Jonas.

Inga kommentarer: