tisdag 2 oktober 2012

Det här med att ta saker för givet ..

God kvällur! Jag har varit uppe med tuppen, eller snarare innan tuppen, klockan sex ringde klockan. Blev en kaffe och redbull o nåra cigg senare var jag på väg till jobbet. Jobbat hela dagen och kom hem till mor o far för någon timme sen. Var ute en sväng med lill grisen också, Hon hade på sig ett hundtäcke och skuttade runt i! Snart blir det middag!

Trots att jag hela dagen fixat och trixat bakom kassan så kunde jag inte låta bli att ha en fundering, Därefter min rubrik.

Att ta saker/människor/jobb för givet ?

Alla tar vi olika saker för givet, tlx att det ska finnas vatten i kran, Och att lampan ska tändas när man slår på strömmen, Eller att bilen ska starta när man vrider om nyckeln. MEN, vad händer när något helt plötsligt inte fungerar? Jo man får en chock! Vad fan nu då tänker man ofta..

Men jag ser och hör allt för ofta människor bara ta saker för givet. Varför skulle det hända dom? Jo för att det händer alla, (Till och med dom som anser att dom alltid gör rätt ) Så när det väl inte fungerar som det ska, Då bryter dom ihop, eller helt enkelt inte förstår varför? Jag tycker alla människor bör tänka över vissa saker man gör. Kanske till och med leta upp saker man är rädd för att man tar för givet. För att kunna rädda det hela innan något händer. Försöka bättra sig eller på något vis ändra sin inställning.

För en vacker dag kommer vi alla till stora förluster och motgångar, Och önskar du inte då att du skulle gjort något annorlunda? Men att det faktiskt är försent.

Bara en sån där vanlig fundering i mitt huvud! Nu drar jag mig tillbaka och önskar er alla en trevlig kväll!

SEYAH

Inga kommentarer: